حنا ربانی: پاکستان خود را قربانی رابطه با امریکا نکند

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136656

بربنیاد اسناد فاش‌شده پنتاگون، حنا ربانی کهر؛ معاون وزارت خارجه پاکستان گفته است که «پاکستان دیگر خود را قربانی روابط با امریکا نکند». او تاکید کرده که «پاکستان دیگر نمی‌تواند برای ماندن در حد میانه چین و امریکا تلاش کند.»

واشنگتن‌پست براساس یکی از اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داده که حنا ربانی کهر؛ معاون وزارت خارجه پاکستان در ماه مارچ گفته است پاکستان «دیگر نمی‌تواند برای ماندن در حد میانه چین و امریکا تلاش کند».

بربنیاد گزارش‌ها، او هشدار داده که اسلام‌آباد بیش از این، خود را قربانی روابط با امریکا نکند و از مزایای کامل آنچه که او مناسبات «استراتژیک واقعی» با چین خوانده، بهره‌مند شود.

این گزارش واشنگتن‌پست در رسانه‌های پاکستانی بازتاب گسترده داشته؛ اما وزارت خارجه پاکستان در مورد آن واکنشی نشان نداده‌ است.

واشنگتن‌پست گزارشی از این سند اطلاعاتی فاش شده پنتاگون نشر کرده است که تاریخ و جزئیات ندارد و روشن نیست چگونه امریکا به یادداشت معاون وزارت خارجه پاکستان دسترسی پیدا کرده است.

سند فاش شده دیگر پنتاگون در مورد گفتگوهای شهباز شریف؛ نخست وزیر پاکستان با یکی از دستیارانش است که به آقای شریف مشورت می‌دهد که پاکستان در موقعیت مذاکره در مورد معاملات تجاری و انرژی با روسیه است و حمایت از قطع‌نامه مورد حمایت غرب درباره اوکراین در سازمان ملل، این روابط را به خطر می‌اندازد.

یکی دیگر از اسناد فاش شده از گفتگوی مشاور امنیت ملی هند با همتای روس خود، در مورد «حمایت هند از روسیه» در جلسات چندجانبه از جمله نشست گروه ۲۰ در دهلی نو و مقاومت هند در برابر فشارها برای حمایت از قطعنامه مورد حمایت غرب سازمان ملل در مورد اوکراین به او اطمینان داده است.

هند در مورد جنگ اوکراین گفته است از روسیه حمایت نمی‌کند؛ اما مدت‌هاست به حمایت مسکو در سازمان ملل «متکی» است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟