حمله ایران علیه جیش العدل در پاکستان؛ اسلام‌آباد سفیر خود را از تهران فراخواند

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169021

ممتاز زهرا بلوچ، سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان در پیوند به حمله ایران در خاک پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد سفیر خود را از تهران فراخواند و مانع بازگشت سفیر ایران به اسلام‌آباد شده است.

وی امروز (چهارشنبه، ۲۷ جدی) در یک نشست خبری گفته است که تمامی مراودات دو جانبه پاکستان با ایران به حالت تعلیق درآمده و هیچ تبادل هیأتی در سطوح بلندپایه میان دو کشور انجام نخواهد شد.

او گفت: «نقض بی‌دلیل و آشکار شب گذشته حاکمیت پاکستان توسط ایران، نقض قوانین بین‌المللی و اهداف و اصول منشور سازمان ملل است.»

خانم بلوچ هشدار داده است که این اقدام «غیرقانونی کاملاً غیرقابل قبول است و هیچ توجیهی ندارد.» پاکستان این حق را برای خود محفوظ می دارد که به این اقدام غیرقانونی پاسخ دهد. مسئولیت عواقب آن کاملاً متوجه ایران خواهد بود

او گفت: «ما این پیام را به دولت ایران رسانده‌ایم. هم‌چنین به آن‌ها اطلاع داده‌ایم که پاکستان تصمیم دارد سفیر خود را از ایران فرابخواند و سفیر ایران در پاکستان که در حال حاضر به ایران سفر می‌کند، ممکن است فعلاً بازنگردد. ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم تمام سفرهای سطح بالا را که بین پاکستان و ایران در جریان بود یا برنامه‌ریزی شده بود در روزهای آینده متوقف کنیم.»

ایران دیروز گفت به دو مقر جیش العدل در داخل خاک پاکستان حمله موشکی و پهپادی کرده است. پاکستان این حمله را محکوم و تقبیح کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟