جی شانکار: تمرکز هند در افغانستان کمتر روی مسایل سیاسی است

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 141891

وزیر امور خارجه هند گفته است، تیم فنی که در سفارت این کشور در کابل جابه‌جا شده‌ است، کمتر به مسایل سیاسی و بیشتر بر نظارت اوضاع کمک‌رسانی در افغانستان متمرکز است.

اس.جی شانکار، وزیر امور خارجه هند، روز پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا، در یک نشست خبری به مناسبت نه‌ساله‌گی حکومت مودی در هند گفته است که کشورش یک تیم فنی را به سفارت خود در افغانستان بازگردانده و کار آنها اساساً نظارت بر وضعیت و دیدن این که دهلی‌نو چگونه می‌تواند از مردم افغانستان حمایت کند، است.

تایمز آف اندیا، به نقل از این مقام هندی نوشته است: «ما دیپلمات‌ها و کارمندان مستقر در افغانستان را پس از این‌که طالبان کنترل کابل را به‌دست گرفتند، به کشور بازگرداندیم، زیرا نگرانی‌های امنیتی مشروعی داشتیم، بسیاری از کشورها نیز این کار را انجام دادند.»

او در مورد این‌که ممکن است، حضور‌ دیپلماتان هندی در افغانستان آغازی برای یک تعامل جدید میان دهلی‌نو و طالبان باشد، گفت که این کشور کمبودهای زیاد دارد و هدف از حضور هند در افغانستان، کمک‌رسانی است.

پیش از این، آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، گفته بود که موضع کشورش در زمینه به‌رسمیت شناختن طالبان، تغییر نکرده است.

این اظهارات در حالی صورت گرفته است که هند طی نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در ماه گذشته و نشیت‌های پیش از آن با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان بر مبارزه جدی با این تهدید تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟