جیلانی در دیدار با قمی بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز تاکید کرد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 168717

جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت پاکستان در دیدار با سفیر و نماینده ویژه ایران برای کابل، بر تعهد اسلام‌آباد به یک افغانستان صلح‌آمیز تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه، ۲۵ جدی از دیدار حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان با جیلانی و آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان برای کشور خبر داده است.

این وزارت افزوده که عباس جیلانی بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و بر ضرورت افزایش هماهنگی برای ثبات منطقه‌ای تاکید کرده است.

او همچنان اضافه کرده است که کشورهای همسایه افغانستان برای دستیابی به چشم‌انداز منطقه‌ای صلح‌آمیز و با ثبات نقش حیاتی دارند.

گفتنی است که حسن کاظمی قمی ناوقت روز گذشته برای گفت‌وگو در مورد مسایل منطقه‌ای به‌شمول افغانستان، به پاکستان سفر کرد.

پیشتر، روزنامه اکسپرس تریبون با اشاره به سفر نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد، رایزنی‌های دوجانبه با محوریت افغانستان را حایز اهمیت دانسته است.

در این گزارش آمده است: «در سال های اخیر، ایران و پاکستان در مورد مسایل افغانستان به همگرایی قابل توجهی رسیده‌اند. چالش پناهنده‌گان افغانستان از جمله مسایلی است که تهران و اسلام‌آباد درباره آن هم‌سو هستند.‌ هر دو کشور بار میلیون‌ها پناهنده افغانستانی را برای چندین دهه به دوش می‌کشند و اکنون بازگشت آنان را به کشورشان خواستار هستند.»

این در حالی است که در اواسط سنبله سال روان نیز آصف درانی به هدف رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه بررسی تحولات افغانستان به تهران سفر کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟