جبهه مقاومت: پشتون‌های کشور اجازه ندهند که طالبان برای دوام وحشت از نام قوم سوءاستفاده کنند

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 144071

جبهه مقاومت ملی در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید قربان از نخبه‌گان سیاسی و فرهنگی همه اقوام به‌خصوص پشتون‌های کشور خواسته است که به طالبان اجازه ندهند تا برای «دوام وحشت و ادامه مظالم‌شان» از نام قوم سوءاستفاده کرده و «تخم تلخ و زهراگین اختلافات قومی» را نسل در نسل کشور زرع کنند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان روز سه‌شنبه، ۶ سرطان، با نشر اعلامیه‌ای نوشته است که پشتون‌های کشور با روشن کردن ماهیت بیگانه‌پروری طالبان، سهم خود را در کارزار عدالت‌خواهی برای ایجاد یک آینده مشترک و متحد ادا کنند.

این جبهه یکبار دیگر نیز به جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در شمال و شمال‌شرق کشور واکنش نشان داده و آن را اقدام خطرناک برای برهم زدن ثبات افغانستان و منطقه عنوان کرده است.

در اعلامیه آمده است: «این اقدام نشان‌دهنده آن است که طالبان نه تنها گروه‌های تروریست‌ هم‌فکر و همکار خود را حمایت و تقویت می‌کند؛ بلکه آشکارا عمل‌شان مصداق عینی خیانت ملی و استفاده خایینانه از سوی کسانی است که قدرت دولتی را غصب و املاک و اراضی دولتی را بدون هیچ مبنای قانونی به دشمنان سرزمین ما و بیگانه‌گان حاتم‌بخشی می‌کنند.»

به گفته جبهه مقاومت، باور جامعه جهانی در پیوند به تغییر طالبان نادرست ثابت شده و به هیچ کشوری پوشیده نمانده است که طالبان «همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر» ۳۰ سال قبل هستند.

این جبهه از جهان خواسته است که اقدام‌های جدی را در زمینه پایان بخشیدن به «حاکمیت ضدبشری طالبان» ادا کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر بحث انتقال اعضای تی‌تی‌پی به شمال و شمال‌شرق افغانستان داغ شده است.

طالبان نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟