جان باختن ده‌ها نفر در اثر سرمای شدید در امریکا

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169445

سرمای شدید زمستان در ایالات متحده امریکا دست کم جان ۵۰ نفر را گرفته است.

این سردی شدید از چند روز به اینسو در این کشور جریان دارد. طوفان زمستانی ده ها هزار انسان را متاثر و متضرر ساخته است.

به گفته مقام‌های ایالات متحده امریکا دست کم ۵۰ نفر در اثر سرمای زمستان در بخش های ایالات متحده امریکا کشته شده اند.

مقام های مسئول در ایالت جنوبی تنسی گفته اند که تنها ۱۴ نفر در اثر و آب و هوای سرد، در این ایالت جان باخته اند.

اداره هواشناسی ایالات متحده امریکا روز گذشته (۱۹ جنوری ۲۰۲۴) نسبت به وزش طوفان خطرناک زمستانی و یخ زدگی در مناطق مرکزی و شرقی این کشور هشدار داده بود.

فرماندار کنتاکی پنج مورد مرگ ناشی از آب و هوای زمستانی را روز جمعه تایید کرد. به گفته سازمان آتش نشانی پورتلند، در ایالت شمال غربی اورگان، در اثر سقوط سیم برق روی یک موتر پارک شده، سه نفر دچار برق گرفتگی شدند.

طوفان زمستانی همچنین دسترسی ۷۵ هزار نفر را در ایالت اورگن به انرژی برق قطع کرد و مقام‌های این ایالت، مجبور شدند که وضعیت فوق العاده را اعلام کنند.

به گفته پولیس، پنج زن در تصادف با یک موتر باربری در یک شاهراه در ایالت پنسیلوانیا روز سه شنبه کشته شدند. تلفات بیشتری در ایالت های ایلینوی، کانزاس، نیوهمپشایر، نیویارک، ویسکانسین و واشنگتن نیز گزارش شده است.

چند روز است که ریزش سنگین برف چند سراسر ایالات متحده امریکا را فرا گرفته است. غرب نیویارک به گونه ویژه تحت تأثیر قرار گرفته، جایی که به گفته هواشناسان در پنج روز، تقریباً دو متر برف تازه در نزدیکی شهر بوفالو باریده است. هوای یخبندان به جنوب این کشور نیز رسیده، منطقه ای که به چنین شرایط آب و هوا چندان عادت نداشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟