توقف بیش از صد پروژه‌ توسعه‌ای در شهر هرات به دلیل تصویب نشدن بودجه

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 141713

شهرداری هرات می‌گوید که به علت تصویب نشدن بودجه این اداره از سوی حکومت طالبان، بیش‌ از صد پروژه کلان و کوچک توسعه‌یی در شهر هرات متوقف است.

این پروژه‌ها در زمینه توسعه شهری و فراهم شدن سهولت به مردم مهم گفته می‌شود.

عبدالله قاضی‌زاده، رییس خدمات مسلکی و تخنیکی شهرداری طالبان در هرات، گفت: «اداره شهرداری اسناد و پروژه‌ها را در طی مراحل دارد اسناد تخنیکی و اسناد تدارکاتی پروژه‌ها را آماده کرده‌اند و ان‌شاء‌الله بودجه منظور شود به اعلام می‌دهیم و با شرکت‌های مربوطه مطابق طرزالعمل و تدارکات ملی قرارداد خواهد شد.»

به نقل از طلوع‌نیوز، بودجه توسعه‌یی امسال شهرداری هرات، ۷۰۰ میلیون افغانی است و این اداره همچنان ۳۰۰ میلیون افغانی بودجه ذخیره دارد که می‌تواند در پروژه‌های توسعه‌ای هزینه کند.

به گفته منبع، بودجه شهرداری‌ها از مالیات مردمی به دست می‌آید و مردم با پرداخت پول صفایی بخش کلان این بودجه را فراهم می‌سازند.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات، گفت: «مردم در ولایت هرات وقتی پول صفایی و مالیات خود را تحویل می‌کند به بودجه شهرداری می‌رود و به شهرداری ولایت هرات باید این صلاحیت را بدهند که در پروژه‌های عام المنفعه که به نفع مردم است و سهولت به زندگی مردم می‌آورد باید به مصرف برساند.»

پروژه‌های امسال شهرداری هرات شامل توسعه جاده‌های ورودی شهر، آسفالت جاده‌های داخل شهری، ساخت آب‌رو‌ها و زیباسازی شهر می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟