توافق کانگرس امریکا بر سر تعیین سقف بودجه سال مالی ۲۰۲۴

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 167552

قانون‌گذاران در مجلس نماینده‌گان و سنای امریکا از توافق این دو مجلس بر سر تعیین سقف بودجه مالی سال ۲۰۲۴ این کشور خبر داده‌اند.

رهبران این دو مجلس روز یک‌شنبه، ۷ جنوری، پس از ماه‌ها کش‌وقوس‌ها به این توافق دست یافته‌اند.

براساس اطلاعات، بودجه اصلی امریکا برای سال مالی ۲۰۲۴، ۱.۵۹ تریلیون دالر تعیین شده است، مبلغی که جو بایدن، رییس‌ جمهور این کشور و کوین مک‌کارتی، رییس وقت مجلس نماینده‌گان بر آن توافق داشته‌اند.

این طرح همچنان پیشنهاد می‌کند که ۸۸۶ میلیارد دالر توافق شده برای بودجه دفاعی امریکا در سال مالی ۲۰۲۴ و ۷۰۴ میلیارد دالر بودجه غیردفاعی که دموکرات‌ها بر آن تاکید داشته‌اند نیز حفظ شود.

مایک جانسون، رییس مجلس نماینده‌گان این کشور که به‌عنوان جانشین مک‌کارتی انتخاب شده، جزییات این توافق را تایید کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، آن‌چه جمهوری‌خوهان از این توافق به دست آورده‌اند، کاهش ۱۰ میلیارد دالری بودجه «آی‌آر‌اس» و بازپس‌گیری شش میلیارد دالر بودجه باقی‌مانده از کوید ۱۹ است.

این توافق راه را برای قانون‌گذاران برای شروع کار برای تهیه هرچه زودتر لوایح بودجه و تصویب آن پیش از پایان مهلت تعیین شده در ۱۹ جنوری، باز می‌کند.

تخصیص بودجه نظامی به اوکراین و اسراییل از دیگر موضوعات مورد اختلاف میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در امریکا است.

جمهوری‌خواهان تاکید بر تامین امنیت مرزهای این کشور با مکسیکو دارند، در حالی که جو بایدن و اکثر نماینده‌گان در مجلس سنای امریکا گفته‌اند که ارایه کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف و تل‌آویو برای حفظ منافع ملی کشورشان حیاتی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟