تسریع روند جذب پناهجویان در بازار کار آلمان

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157299

وزیر امور اقتصادی آلمان می‌خواهد پناهجویانی را که احتمال ماندن در آلمان را دارند، سریع‌تر وارد کار کند.

هوبرتوس هیل وزیر امور کار آلمان می خواهد به کابینه پیشنهاد کند تا یک نماینده ویژه برای ادغام پناهجویان در بازار کار تعیین شود.

وزیر امور اقتصادی آلمان، روز چهارشنبه در برلین گفت که پتانسیل حدود ۴۰۰ هزار نفر وجود دارد «که در حال حاضر کمک های مالی اجتماعی به دست می آورند و قبلاً مهارت های زبانی را کسب کرده اند. این افراد را می خواهیم سریعتر از دوره های ادغام به محل کار انتقال دهیم.» بیشترین گروه از این افراد را پناهجویان اوکرایینی تشکیل می دهند.

هیل گفت، پس از مرحله اولیه ادغام و یادگیری زبان آلمانی، اکنون باید بسیار سریع تر وارد بازار کار شوند. از آنجایی که بسیاری از دوره های ادغام و آموزش زبان به زودی به پایان می رسند، هایل معتقد است که اکنون زمان مرحله بعدی فرا رسیده است.

با این حال، مسیر از محل اقامت پناهجویان به بازار کار یک امر ساده و خودمختار نیست، بنابراین مهم است که مراکز کاریابی و ادارات اقتصادی آلمان با هم کار کنند.

وزیر امور کار آلمان می خواهد به کابینه پیشنهاد کند تا یک نماینده ویژه برای ادغام پناهجویان در بازار کار تعیین شود. این سمت باید توسط هیئت منطقه ای اداره کار، دانیل ترزنباخ، تصاحب شود. به طور خاص، حمایت از پناهجویان از طریق مراکز کاریابی باید افزایش یابد.

هدف ثبت دقیق‌تر توانایی‌های افراد به منظور ارائه پیشنهادهای شغلی متناسب است. هیل گفت: «علاوه بر این، شفاف‌تر از قبل اعلام می‌شود که پول شهروندان نیز با تعهدات همراه است و برای جلوگیری از کاهش مزایا، پیشنهادها باید پذیرفته شوند.»

علاوه بر این، ارتباط با شرکت ها باید تقویت شود. در این بیانیه آمده است: «از شرکت‌ها خواسته می‌شود که به‌طور فزاینده‌ای پناهجویان را حتی بدون مهارت زبان آلمانی خوب (زیر سطح زبان B2 ) استخدام کنند و در کنار شغل‌شان زمینه آموزش بیشتر زبان را برای آنها فراهم کنند.»

آندریا ناهلس، رئیس اداره فدرال کار گفت: «کسانی که به سرعت وارد بازار کار می شوند، آلمانی را سریعتر یاد می گیرند، تجربه کسب می کنند و دانش شغلی موجود را از دست نمی دهند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟