تاکید وزیر خارجه پاکستان بر رعایت حق کار و آموزش بانوان در افغانستان

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 142293

وزیر خارجه پاکستان بر رعایت مسایل حقوق بشری به ویژه حق کار و آموزش بانوان در افغانستان تاکید کرده است.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در یک گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه الجزیره، از حکومت طالبان خواسته تا به آنچه که با جهان تعهد کرده، پابند بماند.

زرداری گفت: «موضع پاکستان درباره افغانستان با موضع جامعه جهانی در قبال این کشور یکسان است. ما همواره از مقام‌های دولت موقت افغانستان درخواست کرده‌ایم تا به تعهدات شان در قبال جامعه جهانی و مردم افغانستان عمل کنند از جمله این‌که به تعهدات شان در زمینه حقوق زنان و آموزش دختران عمل کنند.»

وزیر خارجه پاکستان از حکومت سرپرست طالبان همچنان خواسته است تا اجازه ندهد که از خاک افغانستان ضد کشورهای همسایه کارگرفته شود.

بلاول بوتو زرداری تعامل جامعه جهانی را با حکومت سرپرست طالبان تنها راه‌حل افغانستان می‌داند، می‌افزاید که حکومت سرپرست این گروه نیز مسوولیت‌های در برابر جامعه جهانی دارد تا به آن عمل کند.

وزیرخارجه پاکستان افزود: «ما هنوز هم باورمند استیم که تنها تعامل با دولت موقت افغانستان راه‌حل است و نه‌تنها پاکستان بل کل جامعه جهانی باید با دولت موقت افغانستان تعامل داشته باشد زیرا این نفع همه‌ی ماست که افغانستان به یک کشور امن و مرفه تبدیل شود و البته دولت موقت افغانستان نیز مسوولیت دارد تا به تعهداتش در قبال جامعه جهانی عمل کند.»

اما مقامات طالبان قبلا گفته بودند که مسئله آموزش زنان در افغانستان یک مسئله داخلی است و این گروه حقوق زنان را در چارچوب «شریعت اسلامی» تامین خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟