بریتانیا: حدود ۱۳۰۰ مهاجر زیرسن به اشتباه بزرگسال شناخته شده‌اند

  • انتشار: ۵ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169953

وزارت داخله بریتانیا اعلام کرد دست‌کم ۱۳۰۰ مهاجر زیرسن به اشتباه بزرگسال شناخته شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری، صدها پناهجوی زیر سن قانونی توسط وزارت داخله بریتانیا در ۱۸ ماه گذشته به اشتباه، بزرگسال شناسایی شده‌اند.

این گزارش حاکی می‌گوید که افراد مذکور در مراکز ویژه بزرگسالان جابجا و یا به بازداشتگاه ها اعزام شده‌اند.

یک گزارش تحقیقی توسط شورای پناهندگان بریتانیا، بنیاد هلن بامبر و شبکه حقوق بشر نشان می‌دهد که حداقل ۱۳۰۰ پناهجوی زیر سن به اشتباه توسط وزارت داخله به عنوان بزرگسال شناسایی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این پناهجویان به اقامتگاه‌هایی که برای بزرگسالان در نظر گرفته شده یا به بازداشتگاه‌ها و زندان‌های پناهجویان بزرگسال فرستاده شده‌‌اند.

به گزارش گاردین، در این گزارش که «بلوغ اجباری» نام دارد، آمده است که نگهداری پناهجویان جوان در مراکز بزرگسالان می‌تواند جان آنان را به طور جدی تهدید کند.

نویسندگان این گزارش نوشته‌ند که بیش از نیمی از ۸۴۷ پناهجویی که توسط مددکاران اجتماعی به عنوان بزرگسال شناسایی شده‌اند، کودک بوده و به اشتباه به مراکز بزرگسالان فرستاده شده‌اند.

در برخی موارد، کودکان ۱۴ ساله را در اتاقی با پناهندگان بزرگسال قرار می‌دادند. همچنین ۱۴ پناهجوی زیر سن قانونی به زندان‌هایی فرستاده شدند که بزرگسالان پس از مجرم خواندن از سوی مقامات، در آنجا نگهداری می‌شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟