برنامه‌ جهانی غذا ۱۹ میلیون دالر برای رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات درخواست کرد

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 157139

برنامه جهانی غذا می‌گوید که برای فراهم‌کردن کمک‌های غذایی اضطراری به ۱۰۰ هزار نفر از آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات، به‌صورت فوری ۱۹ میلیون دالر درخواست می‌کند.

این نهاد امروز (چهارشنبه، ۲۶ میزان) با نشر اعلامیه‌‌ای نوشته است که پس از زمین‌لرزه‌های هرات، ده‌ها هزار نفر در نیازمندی شدید به‌سر می‌برند.

آنا ماریا سالهونا، معاون دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که این نهاد در حال کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات است، اما این کمک را از یک برنامه‌ی دیگر که به‌شدت با کمبود بودجه مواجه است، فراهم می‌کند.

معاون دفتر برنامه‌ جهانی غذا تأکید کرده است که این نهاد به‌صورت فوری نیاز به کمک‌های اضافی دارد.

برنامه جهانی غذا گفته است که در نظر دارد به مدت سه تا هفت ماه برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات کمک‌های غذایی و پول نقد فراهم کند.

برنامه جهانی غذا گفته است که علاوه بر کمک به آسیب‌دیدگان، به ۴۰۰ میلیون دالر دیگر نیاز دارد تا قبل از فرارسیدن زمستان و مسدودشدن مسیرهای مواصلاتی، کمک‌های غذایی را به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند برساند.

این نهاد گفته است که به‌دلیل کمبود شدید بودجه، در حال حاضر تنها می‌تواند به یک نفر از هر پنج نفر نیازمند در افغانستان کمک غذایی فراهم کند.

پس از زمین‌لرزه‌های پیاپی هرات، نهادهای مختلف بین‌المللی اعلام کرده‌اند که برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه نیاز به بودجه دارند.

پیش از این دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات نیاز به ۹۳ میلیون دالر کمک دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟