بررسی‌‌ها در خصوص گزینه بازگشایی سفارت بریتانیا در کابل

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 168155

وزیر توسعه بخش افریقای بریتانیا گفته است که درخواست‌های بازگشایی سفارت بریتانیا در افغانستان زیر بررسی قرار دارد.

اندرو میچل وزیر توسعه بخش افریقای بریتانیا گفته است که درخواست‌های بازگشایی سفارت بریتانیا در افغانستان زیر بررسی قرار دارد؛ اما در حال حاضر شرایط امنیتی و سیاسی برای حضور دیپلماتیک بریتانیا در افغانستان فراهم نیست.

میچل، تغییر روی‌کرد طالبان در برابر زنان و اقلیت‌های قومی، آزادی گروگان‌‌های بریتانیایی و تبدیل نشدن دوباره افغانستان به پایگاه‌های هراس‌افگنی را از شرط‌های بنیادی بریتانیا در برابر امارت اسلامی عنوان کرده است.

اندرو میچل گفته است: «انتظارهای بنیادی بریتانیا از طالبان تغییر روی‌کرد در برابر زنان و اقلیت‌های قومی و اطمینان از تبدیل نشدن افغانستان به پایگاه فعالیت‌های تروریستی است. مقام‌های ارشد ما به‌گونه‌ی منظم با طالبان صحبت می‌کنند، از جمله برای آزادی چهار زندانی بریتانیایی که در ماه اکتوبر گذشته بازداشت شدند.»

وی افزود: «مقام‌های ما زمانی‌که وضعیت اجازه دهد از کابل بازدید می‌کنند، از جمله سفر ماه گذشته کاردار سفارت بریتانیا به کابل، که با چندین مقام ارشد طالبان دیدار کرد. علیرغم وضعیت پیچیده، بریتانیا به امن سازی افغانستان کمک کرده است. در رابطه با درخواست آقای ایلوود در مورد سفارت، ما به آن‌چه او گفته است توجه خواهیم کرد و آن را تحت بررسی قرار خواهیم داد.»

گفتنی است پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان بسیاری از کشورها به شمول بریتانیا سفارت شان را در کابل بستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟