این مجموعه رویدادها و واقعیتها نشانگر آن است که گروه مغرور طالبان، شیعیان و هزارهها را نه کسی حساب میکنند و نه خسی! نه تنها بیعت و تسلیم کارساز نیست؛ بلکه حتی با سجده کردن در مقابل آنان، باز هم ما محرم و خودی و قابل اعتماد نمیشویم.
حدس و گمان من این است که این گروه – در همآهنگی با آمریکا و ترکیه – مأموریت دارند تا شمال افغانستان را به مامن داعش تبدیل کنند و از آنجا به کشورهای آسیای میانه تروریسم صادر نمایند.
-تجلیل از شخصیت های جامعه-زنده باشند یا نباشند- پسندیده است، هم بعنوان یک سنت نیک و هم برای عبرت آموختن؛ مشروط بر این که به آفت شخصیت تراشی یا مرده پرستی منجر نشود.
امارت طالبان برای بقا و طولانیتر کردن عمر حاکمیت خود، مردم را از هر جهت تحت فشار قرار داده است. از یکسو، تلاشی و بازرسیهای خانه به خانه را با شدت و بی رحمی تمام ادامه میدهند از سوی دیگر با بلوکه کردن پولهای مردم در بانکها، آنان را به گروگان گرفتهاند.
ـ یکی از مهمترین دلایل حمله به اوکرائین توسط پوتین ادعای از میان بردن گروه های نازی ( فاشیستی) که قدرت را در این کشور قبضه نموده، میباشد. گرچن این ادعای پوتین بهانه ایست برای تجاوز نظامی، اما موجودیت گروهای مسلح فاشیستی و نازی در اوکرائین هم یک واقعیتی است که نباید انکار کنیم.