نگاه مقطعی/ سیاسی
نگاه سیاسی ایران در قبال افغانستان و مشخصآ طالبان مقطعی/ تکتیکی ست چنانچه در گذشته نیز ایران در قبال تحولات افغانستان نگاه استراتیژیکی نداشته بود!
نگاه سیاسی ایران در قبال افغانستان و مشخصآ طالبان مقطعی/ تکتیکی ست چنانچه در گذشته نیز ایران در قبال تحولات افغانستان نگاه استراتیژیکی نداشته بود!
طالبان در یک سال گذشته بر فرضیه تغییر خط بطلان کشیده با انحصار قدرت، اعمال محدودیت بر زنان، رسانهها و اقلیتها و حضور چهرههای مثل الظواهری در کابل، خود به عدم شناسایی بین المللی، بحران اقتصادی و گسترش جبهات مقاومت دامن زده است ولی دود بحران به چشم ملت میرود که ۹۷ درصد زیر خط فقر هستند.
آیا اگر کسی علیه یهود، هولوکاست و صهیونیسم بنویسد، بازهم مورد حمایت غرب است و در باره او هم آزادی بیان وجود دارد؟ یا یک بام و دوهواست؟
کشته شدن حقانی های طالبان شاید ادامه پیدا نماید. بعد از کشته شدن ایمن الظواهری که مهمان وزیر داخله طالبان یا خلیفه “حقانی ها” بود، حاکی از شکاف عمیق سیاسی و حزبی در درون امارت طالبانی است
بسیاریها میپرسند آمریکایی که بیست سال پیش به بهانهی مبارزه با تروریسم به افغانستان آمد، چرا در حالی که، به قول خود شان، هنوز بیست گروه تروریستی در کشور فعالند، افغانستان را ترک گفت؟
دلیل اصلی سقوط نظام ها در افغانستان قطع شدن جریان پول های مفت است.
نتیجه بیست حضور آمریکا در افغانستان نشان داد که آمریکا برای تحمیل حکومت آمده بود تا حمایت مردم افغانستان علیه تروریسم.
حالا که طالبان هم ریش وهم قیچی در اختیار دارند ، هر طور بخواهند با قضیه عاشورا بازی می کنند . هم می کشند وهم کشتار را محکوم می کنند !!!!!
عدهای در ایران ذوقزده شدهاند که گویا در افغانستان تظاهرات ضد آمریکایی برگزار شده است اما غافل از این که اگر همین جماعت تظاهرکننده بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند، قطعاً آمریکا را به مراتب بیشتر از ایران ترجیح میدهند.
قبول که جریان حاکم، از حضور ایمن الظواهری در ساختمان مجلل، در چند صد متری قلب قدرت در کابل خبر نداشتهاست! آنگاه پس چگونه میتواند از حضور یا عدم حضور دیگر گروههای دهشتافکنِ فراملیتی در کشور، در سایر شهرها و ولایتها خبر داشته باشد و بر چه مبنای ادعا دارد که هیچ گروهی تروریستی خارجی در افغانستان حضور ندارد و افغانستا، هرگز به محل صدور ناامنی برای دیگر کشورها تبدیل نمیشود.