ما بنا به قاعده اخوت که هدایت صریح قرآن عظیم الشان مان می باشد وهمچنین بر اساس سفارش موکد پیامبر رحمت”ص” که فرمودند: کسی که صبح کرد و نسبت به امور مسلمانان اهتمام نورزید از ما نیست؛ نسبت به همه مومنین و مسلمانان تحت ظلم و استعمار، حساس بوده و احساس مسئولیت و همدردی می کنیم اما مساله قدس در اولویت مسایل ما قرار دارد.
حالا توپ در زمین داکتر عبدالله است که رهبری شورای مصالحه را زیرنظر رئیس جمهور مانند روسای قبلی پیش میبرد یا تبدیل به یک مرجع ملی صلح فراتر از حکومت تعریف میکند.
روز جهانی قدس این ارتباطگیری و پیوند عمیق و ناگسستنی را میان مردم و جبههی مقاومت تسهیل و فراهم کرده است. به همین دلیل نقش روز جهانی قدس در تقویت و گسترش محور مقاومت ضد صهیونیستی غیر قابل انکار است.
هر سال با نزدیک شدن جمعهی آخر ماه مبارک رمضان یا روز قدس، شاهد موضع گیریها و واکنشهای برخی مدعیان روشنفکری در کشورمان بودیم و هستیم که با اندک تأملی در مورد پریشان گویی این جماعت میتوان به بیهویتی و سردرگمی و همینطور به تناقضهای رفتاری و گفتاری شان پیبرد.
مهمترین نکتهای که در جمعبندی این دعا به نظر میرسد این است که تلاش و کوشش آدمی شرط اول در هر کار است. اگر تلاشی از طرف خود انسان صورت نگیرد موردعنایت قرار نمیگیرد. محورهای تلاش در این دعا، کوشش در جبران خطاها و گناهان، کوشش در زمینه انجام اعمال صالح و نیک و نیز تلاش در جبران عیبها و لغزشهاست.
روز جهانی قدس به ما این ظرفیت و امکان را می دهد که فرهنگ و ارزشهای اسلامی را تبدیل به گفتمان غالب کنیم تا جایی که مفاهیم اسلامی در همهی امور سرلوحهی سیاستگذاران کشورهای اسلامی قرار گیرد.