بایدن: در شورش روسیه دخالتی نداشتیم

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143984

جو بایدن، رییس جمهور امریکا می‌گوید که ایالات متحده و ناتو در شورش گروه واگنر علیه دولت روسیه به هیچ صورت دخالتی نداشته‌اند.

او این اظهارات را روز دوشنبه، ۲۶ جون، در کاخ‌ سفید مطرح کرده است.

بایدن تصریح کرد: «ما هیچ بهانه‌ای به پوتین ندادیم تا غرب یا ناتو را در این مورد مقصر بداند. به صراحت اعلام کرده‌ایم که دخالتی نداریم. ما کاری به آن نداشتیم. این بخشی از مبارزه در درون سیستم روسیه بود.»

جو بایدن با بیان این‌که او همچنان به تیم امنیت ملی کشورش دستور داد که برای سناریوهای مختلف آماده شوند، گفت که با متحدین امریکا نیز به صورت آنلاین گفت‌وگو کرده است تا از توافق آن‌ها در مورد تحولات روسیه مطمین شوند.

درهمین حال، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور گزارش داده است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حال بررسی نقش احتمالی سازمان‌های جاسوسی غربی در شورش نافرجام شبه‌نظامیان مزدور گروه واگنر هستند.

این در حالی است که یوگنی پریگوژین، رییس واگنر که زمانی یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین بود، روز جمعه، ۲۴ جون، پس از ادعای این‌که ارتش روسیه شماری از افرادش را در یک حمله هوایی کشته است، شورش خود را آغاز کرد؛ اما این شورش پس از ساعاتی با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس توقف یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟