جلوگیری از خروج 200 مهاجر افغانی بدون ویزا در مرز عراق

  • انتشار: ۷ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11661

مدیرکل انتظامی سیاسی استانداری ایلام ایران اعلام کرد که از خروج 200 تبعه افغانستانی بدون ویزا در مرز مهران جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، «علی نجات سلیمانی» گفت: به رغم اطلاع رسانی گسترده راجع به داشتن ویزا و گذرنامه برای تردد در مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات طی ایام اربعین، متاسفانه باز هم شاهد زوار بدون ویزا هستیم.

وی افزود: در همین ارتباط افرادی بدون ویزا به مرزها مراجعه کرده اند که از خروج آنها جلوگیری شده و علاوه بر زوار ایرانی، از خروج 200 تبعه افعانستانی بدون ویزا نیز جلوگیری شده است.

این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد در مرز مهران روان است و 96 گیت فعال در حال خروج زائران به صورت 24 ساعته هستند و روزانه بالغ بر 120 هزار زائر از مرز عبور می‌کنند.

مهر با انتشار این خبر نوشت بنا بر اعلام این مقام ایرانی هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت از ورود افراد بدون ویزا حتی به داخل پایانه مرزی شهرستان مهران هم جلوگیری می‌شود.

تعداد زیادی از هموطنان مهاجر در ایران با شنیدن شایعاتی در فضای مجازی برای حرکت به سمت اربعین راهی مرزها شده‌اند و وقتی با واقعیت روبه رو می‌شوند برخی برگشته و برخی دیگر نیز در همان‌جا به انتظار معجزه‌ می‌مانند.

از آنجا که اعزام اتباع با کارت آمایش به عتبات قانونی نیست و مجوز ندارد، مهاجرین و اتباع افغانستانی دارنده کارت آمایش به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟