ادامه تظاهرات سراسری علیه اصلاحات بازنشستگی در فرانسه

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 141715

سندیکای عمومی کارگران اعلام کرد که در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در تظاهراتی که در بیش از ۲۵۰ نقطه در سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.

به نقل از رسانه های خارجی، در حالی که بخش‌های مختلف مانند آموزش و حمل‌ونقل علیه اصلاحات بازنشستگی که شامل افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال در این کشور می‌شود، اعتصاب کردند، تظاهرات توده‌ای برای چهاردهمین بار در شهرهایی مانند پاریس، مارسی، لیل و رن برگزار شد.

تظاهرکنندگان پس از تجمع در میدان اینوالیدس پاریس به سمت میدان ایتالیا راهپیمایی کردند.

در جریان تظاهرات در پاریس لحظات پرتنشی بین تعدادی از تظاهرکنندگان و پلیس جریان یافت.

معترضان ضمن آتش زدن چراغ‌های راهنمایی، پالت‌ و بشکه‌های زباله، شیشه‌های ایستگاه اتوبوس را شکسته و به سوی پلیس اشیاء مختلف پرتاب کردند.

پلیس با گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان پاسخ داد.

سندیکای عمومی کارگران اعلام کرد که در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در تظاهراتی که در بیش از ۲۵۰ نقطه در سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.

بر اساس داده‌های مطبوعات فرانسه با استناد به منابع رسمی، شرکت کنندگان در تظاهرات این کشور ۲۸۱ هزار نفر بوده و در تظاهرات پاریس ۲۸ نفر بازداشت شده‌اند.

یک پلیس در تظاهرات در پاریس زخمی شد.

در واکنش به اصلاحات بازنشستگی، بخش انرژی سندیکای عمومی کارگران در ساعات صبح، برق شرکت‌های مختلف و همچنین رسانه‌هایی مانند کانال +، یورو اسپورت، رادیو آراف‌آی را قطع کرد. بسیاری از شهرهای استان هات دوسن با مشکل قطعی برق مواجه شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟