اداره محیط زیست طالبان: بارندگی‌ها ۳۷ درصد در کشور کاهش یافته است

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 156945

هم‌زمان با هفته جهانی تغییر اقلیم، اداره ملی حفاظت محیط زیست گروه طالبان می‌گوید که میزان بارندگی‌ها در مقایسه با سال‌های قبل در کشور ۳۷ درصد کاهش یافته است.

بربنیاد اطلاعات این نهاد، ۱۷۰۰ نفر سال پار در نتیجه تغییرات اقلیمی و سرازیر شدن سیلاب‌ها در کشور جان باختند و بیش از صدهزار جریب زمین کشاورزی تخریب شده است.

به نقل از طلوع نیوز، عبدالسلام حقانی، معین مالی و اداری اداره ملی حفاظت محیط زیست طالبان در نشست تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن بر افغانستان گفت: «بارندگی برف و بارندگی باران ۳۷ درصد در این سال‌ها کم شده است. کم شدن ۳۷ درصدی بارندگی تاثیر زیاد بر محیط و ماحول ما کرده است.»

عبدالرحیم خرم، برگزارکننده کنفرانس گفت: «تغییر اقلیمی زندگی و روزگار هشت میلیارد نفوس روی کره زمین را مختل ساخته و آن‌ها را با مشکل روبه‌رو ساخته.»

در این میان، دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که در سال‌های پسین، مساله‌ی تغییرات اقلیم در افغانستان جدی گرفته نشده است.

چیرتی واتسن، مسوول امور سیاسی تغییرات اقلیمی صلح و امنیت یوناما گفته است: «پس از ماه آگست سال ۲۰۲۱ میلادی به موضوع تغییرات اقلیمی در افغانستان توجه صورت نگرفته است. سکتورهای خصوصی به شمول سازمان‌های غیردولتی، جوامع بین‌الملل باید بیشتر به موضوع تغییرات اقلیمی بپردازند؛ زیر این موضوع به توجه بیشتر نیاز دارد.»

گفتنی است افغانستان در میان کشورهای متاثر از تغییرات اقلیمی در جایگاه ششم جهان قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟