اتحادیه اروپا ۱۲ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 143601

دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرده که ۱۲ میلیون یورو برای حمایت از افغانستانی های آسیب‌پذیر کمک کرده است.

دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان روز پنج‌شنبه، ۱ سرطان، با نشر خبرنامه‌ای نگاشته است که این کمک در بخش تولید مواد غذایی، کشاورزی مقاوم در برابر خطرات طبیعی، ایجاد زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، درآمدزایی و توسعه کسب‌وکار مبتنی بر بازار متمرکز به مصرف خواهد رسید.

این کمک مالی از طریق بنیاد آغاخان، شورای پناهنده‌گان دنمارک و انجمن توان‌بخشی و انکشاف زراعت برای رسیده‌گی به بحران بشردوستانه در افغانستان مصرف می‌شود.

این نهاد علاوه کرده است که بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ارایه می‌شود.

در این خبرنامه به نقل از رافائلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته شده است: «در حالی که میلیون‌ها تن در افغانستان، گرسنه می‌مانند، انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی پیچیده‌گی وضعیت را برای بسیاری از افغانستانی ها، به‌ویژه زنان تشدید کند.»

او اضافه کرده است که با سرمایه‌گذاری در تولید مواد غذایی پایدار، کشاورزی هوشمند مقاوم در برابر خطرات طبیعی و آب‌وهوایی و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، تفاوت واقعی در زنده‌گی امروز و آینده افغان‌ها ایجاد می‌کند.

در همین حال، نجم‌الدین نجم، مدیر اجرایی بنیاد آغاخان نیز گفته است: «این پروژه از تلاش‌ها برای محافظت از معیشت برخی از به حاشیه‌رفته‌ترین جوامع در افغانستان و ایجاد انعطاف‌پذیری آن‌ها در برابر شوک‌ها و عوامل استرس‌زا حمایت می‌کند. این کمک مالی مستقیماً به بهبود امنیت غذایی و درآمد خانواده‌های آسیب‌پذیر و ارتقای خوداتکایی آن‌ها کمک خواهد کرد.»

پولندران تارمندرا، نماینده شورای پناهنده‌گان دنمارک در افغانستان همچنان گفته است: «تامین مالی اتحادیه اروپا ما را قادر می‌سازد تا کمک‌های اساسی مورد نیاز را به افغانستانی های آسیب‌دیده از بحران برای ارتقای تاب‌آوری و حمایت از بازیابی بازارهای کلیدی برای تولید درآمد پایدار و ایجاد اشتغال در مناطق محروم افغانستان ارایه دهیم.»

طبق خبرنامه، این کمک مالی برای یک دوره ۳۶ ماهه در مناطق روستایی محروم در شمال، ارتفاعات مرکزی و غرب افغانستان در نظر گرفته شده است.

اتحادیه اروپا و شریکانش در نظر دارند تا با این پروژه ۷۰ هزار تن که ۶۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند تحت پوشش قرار دهند.

از جانبی، نزدیک به ۵۰۰ هزار خانواده در ولایت‌های بغلان، بامیان، سمنگان، بدخشان، تخار، هرات و فراه از برنامه‌های حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، وضعیت اقتصادی شهروندان کشور روبه وخامت گراییده است.

کشورهای جهان و نهادهای مددرسان همواره از این وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟