آمار بالای طلاق در عراق؛ روزانه ۲۲۴ مورد طلاق ثبت می شود

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143449

شورای عالی قضایی عراق به عنوان بالاترین نهاد قضایی این کشور آمار طلاق در همه استان‌های این کشور طی ماه مه گذشته را اعلام کرد.

به نقل از العربی الجدید، شورای عالی قضایی عراق در آماری تصریح کرد: طی ماه مه گذشته ۶۷۲۸ مورد طلاق ثبت شده که به معنای ثبت ۲۲۴ طلاق در هر روز و میانگین ۹ طلاق در یک ساعت است.

بر اساس این آمار، منطقه الرصافه بغداد با حدود ۱۱۰۰ مورد طلاق و سپس منطقه الکرخ بغداد با حدود یک هزار طلاق در صدر بیشترین آمار طلاق در عراق قرار دارند و پس از آن، استان نینوا، دیاله و بابل بیشترین آمار ثبت طلاق را دارند.

پیش از این، مراکز حقوقی در عراق ضمن ابراز نگرانی از افزایش خطرناک آمار طلاق عنوان کردند: باید با افزایش آگاهی از خطرات ازدواج زودهنگام و تحکیم فرهنگ تفاهم و نزدیکی فرهنگی بین دو طرف پیش از اقدام به ازدواج از افزایش این مشکل اجتماعی جلوگیری کرد.

ناظران و متخصصان علت افزایش این پدیده را، عامل اقتصادی، بالا رفتن میانگین فقر و بیکاری، شبکه‌های اجتماعی، خشونت خانوادگی و ازدواج دختران در سنین پایین می‌دانند که در نهایت به بروز مشکلات اجتماعی، فروپاشی خانواده، تکدی‌گری و تجارت بیشتر می‌شود.

در همین رابطه، «ریتا کولومبیا»، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در امور عراق در ماه اکتبر گذشته به العربی الجدید گفت: بیش از ۲۵ درصد از زنان متاهل عراقی در سن کمتر از ۱۸ سال ازدواج می‌کنند که میانگین طلاق در بین این افراد بالاتر است، باید جامعه را نسبت به این خطر آگاه کرد، ما مسیر طولانی در این پرونده داریم زیرا در شوهر دادن دختران در سنین پایین در ریشه در فرهنگ برخی شهرها و مناطق دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟