آلمان طرح اخراج پناهجویان رد شده را تصویب کرد

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 158008

حکومت آلمان در زمینه تصویب قوانین سختگیرانه‌تر برای اخراج پناهجویان رد شده به توافق رسید. تنها حزب سبزها که بخشی از حکومت ائتلافی است، از این طرح انتقاد کرده است.

بنا به اطلاعات منابع حکومتی، کابینه حکومت آلمان روز چهارشنبه مسوده قانونی را تصویب کرد که نانسی فئزر، وزیر داخله این کشور برای افزایش اخراج پناهجویان رد شده و و تسهیل این پروسه آماده کرده است.

در این مسوده طولانی ساختن دوره بازداشت برای افراد ملزم به خروج از آلمان در نظر گرفته شده است. به پولیس نیز برای تفتیش اقامتگاه‌های پناهجویان اختیارات بیشتری داده می‌شود.

هدف دیگر این طرح قانون، تسریع اخراج قاچاقبران است و این که بتوان در آینده اعضای خارجی گروه‌های خلافکار را سریع‌تر اخراج کرد، بدون توجه به این که آن‌ها شخصاَ محکوم شده اند یا نه.

حکومت آلمان با این قانون به افزایش شدید پناهجویان در آلمان و کمبود امکانات اسکان برای آن‌ها در بسیاری از نواحی شهری واکنش نشان می‌دهد. در این اواخر شمار مهاجرت غیرقانونی به آلمان افزایش یافته است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان فدرال در اخیر هفته اعلام کرده بود، اشخاصی که هیچ چشم اندازی برای ماندن در آلمان ندارند، باید «در مقیاس بزرگ» اخراج شوند.

حزب سبزها در حکومت ائتلافی آلمان در مورد این طرح قانون ابراز نگرانی کرده است. از نظر سیاستمداران این حزب، حقوق اولیه مهاجران با تصویب این قانون تا اندازه زیادی محدود می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟