آلمان: اسکان‌دهی برای پناهجویان در بسیاری مناطق آلمان دشوار شده است

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154178

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید که در بسیاری از مناطق کشورش، ازدحام پناهجویان در سرپناه‌ها به بالاترین سطح رسیده است. شهردارها گفته اند اگر وضعیت چنین دوام کند، برای سرپناه‌دهی از سالون‌های ورزشی استفاده خواهد شد.

به نقل از رسانه های آلمانی، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه اش با شبکه تحریریه آلمان روز گذشته گفت که بسیاری از مناطق کشورش در پذیرش پناهجویان به به مرز توانایی شان رسیده اند.

این مقام آلمانی افزود که شهردارها و مسئولان محلی به او در یک کنفرانس گفته اند که آنان در آینده احتمالاً بتوانند مسکن را به سختی برای پناهجویان فراهم کنند یا شاید هم دیگر قادر به انجام آن نباشند.

وزیر اقتصاد آلمان افزود که حزب او (سبزها) باید «این واقعیت را بپذیرد و مشکلات مشخص را حل کند و حتی اگر [این تصامیم] به معنای اتخاذ تصمیم‌های اخلاقی دشوار باشد.»

هابک که همزمان معاون صدراعظم نیز است، در باره وضعیت محلات در این مصاحبه گفت: «به من می‌گویند: اگر بازهم به این اندازه شمار زیاد مردم با این سرعت [به آلمان] بیایند، در این صورت دیگر به غیر از سالون های ورزشی برای اِسکان‌دهی برای آن‌ها، امکانی باقی نمی‌ماند.»

هابک افزود: «اگر ما نمی‌خواهیم که عوام گرایان افراطی از این موضوع سوء استفاده کنند، در این صورت احزاب دموکرات ملزم هستند که در جستجو برای راه حل‌ها ما را کمک کنند.»

وزیر اقتصاد آلمان تأکید کرد که حزب سبز ها آماده است که برای کاهش رقم پناهجویان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، راه‌های عملی را دریابند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟