آغاز فعالیت یک جبهه جدید ضد طالبان در واشنگتن

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 157242

یک جبهه جدید ضد طالبان با عضویت برخی از مقام‌های حکومت پیشین تحت نام «جبهه متحد افغانستان» رسماً فعالیتش را در شهر واشنکتن‌ دی سی، پایتخت امریکا، آغاز کرد.

اعضای جبهه متحد افغانستان چهارشنبه‌شب، ۲۶ میزان، هنگام گشایش دفتر این جبهه در واشنگتن هدف از ایجاد آن را تلاش برای برگشت دوباره نظام جمهوریت در افغانستان، حفظ ارزش‌های ملی و تعیین سرنوشت مردم براساس انتخابات اعلام کرده‌اند.

مسعود بختاور، از مقام‌های حکومت پیشین و مسوول سیاسی این جبهه گفت که طالبان در همکاری با جامعه جهانی دوباره بر افغانستان مسلط شده‌اند.

به گفته وی،این گروه با جبر قدرت را به دست گرفتند و از زمان تسلط دوباره‌شان، برخلاف اراده مردم رفتار می‌کند.

مسوول سیاسی این جبهه افزوده است: «به ما گفته شده بود که طالبان تغییر کردند، طالبان صلح می‌کنند، حکومت همه‌شمول تشکیل می‌دهند، ساختارهای دولتی را تعطیل نمی‌کنند، به حقوق زنان و آزادی بیان احترام می‌گذارند، اما شما دیدید که هیچ کاری نکردند. طالبان هیچ‌گونه تغییر مثبتی نکرده‌اند. طالبان بدتر از دهه ۹۰ در برابر مردم رفتار می‌کنند.»

بختاور همچنان خواستار حمایت کشورها و جریان‌های سیاسی داخلی شد.

در همین حال، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در حکومت پیشین و از اعضای این جبهه، طالبان را یک گروه «تروریستی» خوانده و می‌گوید که این گروه براساس یک پیمان نادرست دوباره قدرت را در افغانستان به دست گرفته‌اند.

متحد ساختن نسل جدید افغانستان و جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم از اهداف دیگر این جبهه عنوان شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز چندین جریان‌های سیاسی و نظامی در کشورهای مختلف از سوی شماری از مقام‌های حکومت پیشین و اعضای پارلمان کشور تاسیس شده است.

طالبان فعالیت احزاب سیاسی در داخل کشور را ممنوع کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟