رایزنی شانگهای و سازمان ملل درباره ثبات افغانستان
- انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: بین الملل
- شناسه مطلب: 267401
سازمان همکاری شانگهای اعلام کرده است که در چهارمین دور رایزنی میان دارالانشای این سازمان و دارالانشای سازمان ملل متحد، موضوع تأمین ثبات افغانستان، حفظ صلح و امنیت در آسیای مرکزی و گسترش همکاریهای دوجانبه مورد بحث قرار گرفته است.
بر بنیاد خبرنامه این سازمان، این نشست روز شنبه در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویارک برگزار شد. در این دیدار، هیئت سازمان همکاری شانگهای به ریاست احمد سعیدمرادزاده، معاون سرمنشی این سازمان و هیئت سازمان ملل متحد به ریاست محمدخالد خیاری، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور خاورمیانه، اروپا، امریکا و آسیا-اقیانوسیه حضور داشتند.
طبق معلومات منتشرشده، دو طرف درباره موضوعات مرتبط با حوزههای کاری مشترک تبادل نظر کردند. هیئت سازمان همکاری شانگهای همچنان در مورد آمادگیها برای نشست آینده سران این سازمان در بیشکک، نتایج نشستهای وزیران در دوره ریاست قرغیزستان، روند اصلاحات داخلی و همکاری با نهادهای تخصصی سازمان ملل معلومات ارائه کرد.
در مقابل، هیئت سازمان ملل متحد نیز در خصوص فعالیتهای این نهاد در چارچوب دستور کار «اقلیم، صلح و امنیت»، تلاشها برای ثبات افغانستان و برنامههای حمایتی از کشورهای آسیای مرکزی به هدف تقویت صلح و ثبات پایدار در منطقه توضیح داد.
سازمان همکاری شانگهای افزوده است که این رایزنیها در فضای سازنده انجام شده و روابط میان دارالانشاهای دو سازمان بر اساس اعلامیه مشترک همکاری که در سال ۲۰۱۰ میلادی در تاشکند به امضا رسیده، ادامه دارد.
نظرات(۰ دیدگاه)