تأکید پاکستان بر نقش خود در مذاکرات ایران و آمریکا
- انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: بین الملل
- شناسه مطلب: 267264
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که در تماس تلفنی میان محمد اسحاقدار و سید عباس عراقچی، اسلامآباد تعهد خود را برای ایفای نقش سازنده در روند مذاکرات ایران و آمریکا و تقویت صلح و ثبات منطقهای بار دیگر تأیید کرده است.
در بیانیهای که امروز از سوی وزارت خارجه پاکستان منتشر شد، آمده است که وزیر خارجه آن کشور بر نقش پاکستان در دستیابی به صلح پایدار در منطقه و فراتر از آن تأکید کرده است. این موضعگیری پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه ایران نیز درباره این گفتوگوی تلفنی توضیحاتی ارائه کرده بود.
بر اساس اعلام وزارت خارجه ایران، سید عباس عراقچی در این تماس از میزبانی دولت و ملت پاکستان از مسعود پزشکیان، رئیسجمهور اسلامی ایران و هیأت همراه قدردانی کرده و ابراز امیدواری نموده است که تفاهمات و توافقات بهدستآمده در جریان این سفر، در سطوح مختلف با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.
وزارت خارجه ایران همچنین گفته بود که دو طرف در این گفتوگو، آخرین تحولات دیپلماتیک را مرور کرده و بر تداوم همکاریها و رایزنیهای نزدیک برای برقراری صلح و ثبات دایمی در منطقه تأکید کردهاند.
در بیانیه وزارت خارجه پاکستان افزوده شده است که عراقچی از حمایت مداوم اسلامآباد در پیشبرد روند صلح قدردانی کرده و از همکاری پاکستان در تسهیل بازگشت امن و روان خدمه و ماهیگیران ایرانی به کشورشان تشکر کرده است. دو طرف توافق کردهاند که تماسها و هماهنگیهای نزدیک میان آنان ادامه یابد.
نظرات(۰ دیدگاه)