بنبستهای طالبان!
طالبان یک گروه صرفاً جنگی و رزمی با اعتقادات سخت و تند مذهبی است که فنون جنگ را با تجربه کسب کرده است و جنگ را با اعتقادات مذهبی گرِه زده است. تلفیق فنون جنگی و اعتقادات مذهبی از آنها یک گروه متهورِ خشن و شکستناپذیر ساخته است.
طالبان یک گروه صرفاً جنگی و رزمی با اعتقادات سخت و تند مذهبی است که فنون جنگ را با تجربه کسب کرده است و جنگ را با اعتقادات مذهبی گرِه زده است. تلفیق فنون جنگی و اعتقادات مذهبی از آنها یک گروه متهورِ خشن و شکستناپذیر ساخته است.
مقامهای محلی طالبان در جوزجان برای حفاظت از گذرگاه مرزی «کلفت» این ولایت، نیرو اعزام کردهاند. قرار است این گذرگاه پس از چند دهه دوباره فعال شود.
وزارت معارف طالبان اعلام کرد که دختران تا زمان تصویب سیاست جدید آموزشی اجازه حضور در مکاتب را ندارند.
رهبر طالبان در بیانیه ای گفت که بر اساس بعضی برنامههای مغرضانه، عقائد، اخلاق و ارزشهای معنوی پناهجویان در کشورهای غربی با خطر مواجه میشود.
طالبان مولوی امان الله منصور را به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی این گروه معرفی کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامهای را تصویب کرد که بر اساس آن درخواستهای طالبان و نظامیان میانمار برای تصاحب کرسیهای کشورهایشان در سازمان ملل به تعویق افتاد.
شیر محمد عباس ستانکزی، معاون وزیر خارجه طالبان در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در کابل خواستار همکاری این سازمان برای پرداخت حقوق آموزگاران شد.
بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار گفتهاست که کابینه طالبان «عمداً برای تحریک طراحی شدهاست که نشان دهد طالبان نیازی به صلح با هیچکسی به جز خود نمیبینند».
این کوچ اجباری که بعد از کوچ اجباری هزاره ها در ولایت دایکندی، شهر مزارشریف و تاجیکها در ولایت پنجشیر و تخار و بدخشان، صورت میگیرد. اکنون این کوچ اجباری در مناطق قوش تپه، نوآباد، قریه کپه زار در حال اجراست.
گویند: شادروان سردار داود خان در عصر ریاست جمهوری خود از زندهیاد طاهر بدخشی پرسیده بود: این «ستم ملی» (یا نابرابری قومیتی و ملیتی) که تو میگویی چه هست؟ مرحوم بدخشی به زبان ساده و همهفهم گفته بود: ستم ملی یعنی اینکه از ولایت کوچکِ لغمان هشت نفر والی باشد؛ ولی از ولایت بزرگ بدخشان یک نفر هم والی نباشد!