سرویس سیاست

فعالان زن و حقوق بشر: حذف زنان و فعالان مدنی از نشست دوحه موقعیت طالبان را تقویت کرد

شماری از فعالان زن و حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که حذف زنان، فعالان جامعه‌ی مدنی و بحث حقوق بشر از دستور کار نشست سوم دوحه، موقعیت طالبان را تقویت کرده و این گروه را به ادامه‌ی نقض سیستماتیک حقوق بشر و اعمال آپارتاید جنسیتی بدون پاسخ‌گویی تشویق می‌کند.

بنیاد ملاله نشست سوم دوحه در مورد افغانستان را «غیرمشروع» خواند

بنیاد ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق زن و از برنده‌گان جایزه نوبل می‌گوید که سازمان ملل به‌رغم خواست‌های نهادهای حقوق بشری مبنی بر دعوت زنان افغانستان در نشست سوم دوحه، اما این سازمان بدون حضور زنان افغانستانی یک نشست «غیرمشروع» را برگزار کرده است.

نشست سران سازمان شانگهای؛ افغانستان برای چهارمین سال متوالی دعوت نشد

نشست سران سازمان همکاری امنیتی و اقتصادی شانگهای تا ساعاتی دیگر با حضور رهبران چین، روسیه و دیگر کشورهای عضو و ناظر در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. افغانستان برای چهارمین سال متوالی در این نشست غایب است و هیچ نماینده‌ای از گروه طالبان هم در این نشست دعوت نشده‌است.

افراسیاب ختک:‌ حمایت از آپارتاید جنسیتی در افغانستان یک صفحه تاریک در تاریخ سازمان ملل است

افراسیاب ختک، رهبر حزب عوامی‌ ملی پاکستان می‌گوید که تقویت آپارتاید جنسیتی و همکاری با آن در افغانستان همچنان یک صفحه تاریک در تاریخ سازمان ملل خواهد بود و طراحان نشست سوم دوحه نمی‌توانند خود را از مسوولیت آن مبرا کنند.