همزمان با هشدارهای تازه مقامهای پاکستانی مبنی بر اخراج پناهجویان و مهاجران افغانستانی از این کشور، افراسیاب ختک؛ عضو پیشین مجلس سنای پاکستان، این اقدام مقامهای این کشور را محکوم کرده و میگوید که اسلامآباد با اخراج پناهجویان، قوانین بینالمللی را نقض میکند.
تیم بورچت، نماینده ایالت تنسی در کانگرس امریکا، میگوید که عمران رحیمی، فردی که ارتباط نزدیکی با اداره استخبارات طالبان دارد و به فرماندهان ارشد این گروه دسترسی داشته است، در حال حاضر در ایالات متحده به سر میبرد.
شهباز شریف؛ نخستوزیر پاکستان از مهاجران و پناهجویان افغانستانی در این کشور خواسته است که دارندگان کارت «ایسیسی» باید فورا این کشور را ترک کرده و به افغانستان بازگردند.
به دنبال نشر گزارشها مبنی بر نشست نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان درباره افغانستان، طالبان این نشست را بدون حضور نماینده افغانستان «ناقص» خواندند.
انستیتوت صلح امریکا اعلام کرده است که درخواست دادستان ارشد دادگاه بینالمللی کیفری برای بازداشت هبتالله آخوندزاده میتواند باعث اختلاف در درون طالبان بر سر تعیین رهبر شود.