بازداشت مردی با نزدیک به ۵ هزار قرص نشئهآور در ننگرهار
- انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: امنیت و حوادث
- شناسه مطلب: 267308
وزارت داخله اداره طالبان اعلام کرده است که یک مرد به اتهام قاچاق نزدیک به پنج هزار قرص نشئهآور در ولایت ننگرهار بازداشت شده است. به گفته این وزارت، فرد متهم با ۴ هزار و ۷۳۹ عدد قرص نشئهآور در ناحیه نهم شهر جلالآباد در جریان یک عملیات کشفی دستگیر شده است.
معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امروز (شنبه، ۶ سرطان) با نشر خبرنامهای گفته است که این بازداشت در پی اقدام نیروهای کشفی صورت گرفته و فرد متهم پس از تحقیقات ابتدایی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.
در خبرنامه جزئیات بیشتری درباره نوع دقیق قرصها و شبکه احتمالی مرتبط با این قضیه ارائه نشده است.
این رویداد در حالی رخ میدهد که دفتر سازمان ملل متحد در امور مبارزه با مواد مخدر و جرم (UNODC) از تغییر در الگوی مصرف مواد مخدر در افغانستان خبر داده است. بر بنیاد اعلام این نهاد، مصرف مواد سنتی مانند چرس و تریاک بهتدریج جای خود را به مواد ترکیبی از جمله متامفتامین (شیشه)، قرصهای نشئهآور «کا» و برخی داروهای دیگر میدهد.
پولیک اوک سیری، رییس دفتر UNODC در افغانستان، روز جمعه (۵ سرطان) به مناسبت «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» گفته بود که روند تغییر در مصرف مواد افیونی در کشور رو به افزایش است؛ موضوعی که نگرانیهایی را درباره پیامدهای صحی و اجتماعی آن در میان باشندهگان افغانستان برانگیخته است.
نظرات(۰ دیدگاه)