کیم جونگ اون دشمنانش را به «اضطراب مداوم» تهدید کرد
- انتشار: ۵ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: بین الملل
- شناسه مطلب: 267207
رسانههای دولتی کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر این کشور، بر آزمایش سامانههای موشکی و توپخانهای نوسازیشده نظارت کرده و همزمان هشدار داده است که دشمنان پیونگیانگ باید در «اضطراب و ترس مداوم» زندگی کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این آزمایش روز پنجشنبه و همزمان با هفتادوششمین سالگرد آغاز جنگ کوریای شمالی علیه کوریای جنوبی انجام شده است. کیم در سخنانی پس از این آزمایش گفت کشورش وضعیت «تهاجمی مخرب» خود را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
رهبر کره شمالی تأکید کرد آزمایش سامانههای قدرت آتش در سطح لشکر و ارتش، پیشرفتهای فناورانه قابل توجهی را نشان میدهد. به گفته او، این پیشرفتها در چارچوب سیاست نظامی حزب حاکم و با تمرکز بر تغییر وضعیت قدرت آتش در امتداد مرز جنوبی، بر سه اصل اتوماسیون، برد بلند و دقت بالا استوار است.
کیم جونگ اون همچنین با اشاره به شرایط کنونی جهان گفت در وضعیتی که «حاکمیت و بقا تنها از طریق برتری مطلق در قدرت تضمین میشود»، نیازی به توضیح درباره اولویت داشتن تقویت توان دفاعی باقی نمیماند. اظهارات او در حالی مطرح میشود که تنشها در شبهجزیره کوریا طی سالهای اخیر به دلیل آزمایشهای مکرر تسلیحاتی و رزمایشهای مشترک در منطقه افزایش یافته است.
نظرات(۰ دیدگاه)