عراق: با حمله نظامی به ایران موافق نبودیم

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 267462

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، اعلام کرد که کشورش با هرگونه حمله و تجاوز نظامی علیه ایران موافق نبوده و خواهان پایان یافتن جنگ در منطقه است. او روز یکشنبه هفتم تیرماه پس از دیدار با سیدعباس عراقچی در بغداد، در یک نشست خبری مشترک تأکید کرد که ادامه درگیری‌ها به ویرانی بیشتر منطقه می‌انجامد و باید متوقف شود.

وزیر خارجه عراق گفت در این گفت‌وگوها بر ضرورت به نتیجه رسیدن توافقات میان ایران و ایالات متحده تأکید شده است. به گفته او، تنگه هرمز باید بازگشایی شود و محاصره دریایی علیه ایران پایان یابد.

او همچنان افزود که دو طرف درباره روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه بحث و تبادل نظر کرده‌اند. فؤاد حسین تصریح کرد که امنیت منطقه باید توسط مردم و دولت‌های همین منطقه تأمین شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق اعلام کرد که بغداد آماده میزبانی نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس با حضور ایران و عراق است. او گفت عراق با هر دو طرف، یعنی ایران و آمریکا، روابط خوبی دارد و آمادگی دارد برای پایان دادن به جنگ و کاهش تنش‌ها همکاری کند.

به گفته او، سیدعباس عراقچی در جریان سفرش به بغداد دیدارهای فشرده‌ای با مقام‌های عراقی خواهد داشت و مذاکرات دو طرف نیز در ادامه روز دنبال می‌شود. وزیر خارجه عراق ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی افزود که در آینده به تهران نیز سفر خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *