ازسرگیری مذاکرات فنی ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان و قطر
- انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: بین الملل
- شناسه مطلب: 267134
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که مذاکرات فنی در سطح کارشناسی میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، با میانجیگری پاکستان و قطر، هفته آینده از سر گرفته میشود. به گفته سخنگوی این وزارت، رایزنیها برای اجرای مؤثر تفاهمنامه بهدستآمده همچنان ادامه دارد.
براساس معلومات ارائهشده، این توافق شامل ایجاد یک خط ارتباط مستقیم میان تهران و واشنگتن است؛ اقدامی که هدف آن جلوگیری از بروز سوءتفاهمها و مشکلات احتمالی در روند تعاملات دوجانبه عنوان شده است.
پیش از این، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر خارجه قطر، در گفتوگو با روزنامه «فایننشالتایمز» گفته بود که ایجاد یک خط تلفنی مستقیم میان دو کشور میتواند از کارشکنی بازیگرانی که ممکن است در مسیر بازگشایی تنگه هرمز اخلال ایجاد کنند، جلوگیری نماید. تنگه هرمز یکی از گذرگاههای مهم انتقال انرژی در منطقه بهشمار میرود.
ایران و آمریکا روز یکشنبه هفته جاری نشستهایی را با حضور نمایندگان پاکستان و قطر بهعنوان میانجی در بورگناشتوک سوئیس برگزار کردند. این نشستها به تشکیل تیمهای فنی و نظارتی انجامید و قرار است گفتوگوهای تخصصی در ادامه همین روند پیگیری شود.
نظرات(۰ دیدگاه)