ادعای جبهه مقاومت از کشته شدن دو عضو طالبان در هرات

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 267241

جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرده است که در نتیجه یک عملیات هدفمند در ولایت هرات، دو عضو اداره طالبان کشته شده‌اند. به گفته این جبهه، این رویداد شام جمعه، ۵ سرطان، در ساحه «سه‌راهی کمربندی هرات–قندهار» از مربوطات ولسوالی گذره رخ داده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این جبهه در شبکه اجتماعی ایکس نشر شده، آمده است که افراد هدف قرار گرفته از جنگ‌جویان گشت‌زنی اداره طالبان بوده‌اند. جبهه مقاومت افزوده است که در جریان این عملیات، دو میل سلاح مربوط به این افراد نیز به دست نیروهایش افتاده است.

بر اساس این ادعا، افراد کشته‌شده وابسته به «گزمه سیار کندک کشف لوی اول قول‌اردوی الفاروق» اداره طالبان بوده‌اند. این جبهه همچنان گفته است که در جریان این عملیات به افراد ملکی و نیروهایش آسیبی نرسیده است.

جبهه مقاومت ملی تأکید کرده که حملات هدفمند خود را در بخش‌های مختلف کشور ادامه می‌دهد و هدف از این اقدامات را «آزادی مردم و کشور از زیر سلطه نامشروع گروه طالبان» عنوان کرده است. اداره طالبان تا کنون در مورد این ادعا واکنشی نشان نداده است.

در ماه‌های اخیر، گزارش‌هایی از افزایش درگیری‌های پراکنده میان نیروهای جبهه مقاومت و افراد وابسته به اداره طالبان در برخی ولایات منتشر شده است؛ وضعیتی که نگرانی‌هایی را در مورد تداوم ناامنی و تأثیر آن بر زندگی باشنده‌گان محل برانگیخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *