نمایشگاه «نقاشی خاموش» در غزنی گشایش یافت
- انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: فرهنگ و هنر
- شناسه مطلب: 267440
یک نمایشگاه سهروزه نقاشی زیر نام «نقاشی خاموش» در مرکز شهر غزنی گشایش یافته است. در این رویداد هنری، ۵۰۰ اثر نقاشی که با قلم و رنگ روغن خلق شدهاند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
ریاست اطلاعات و فرهنگ زیر اداره طالبان در غزنی اعلام کرده که این نمایشگاه با همکاری نگارخانه هنری «آرتلند» و مرکز آموزشی آریانا برگزار شده است. به گفته این ریاست، آثار ارائهشده حاصل کار هنرمندان محلی بوده و در بخشهای مختلف به نمایش درآمده است.
برگزارکنندگان هدف از راهاندازی این برنامه را تشویق هنرمندان و ترویج هنر نقاشی در جامعه عنوان کردهاند. این در حالی است که پس از حاکمیت دوباره اداره طالبان، بسیاری از هنرمندان در کشور از محدودیتها و کاهش فرصتهای کاری شکایت داشتهاند و برگزاری چنین برنامههایی را برای حفظ هنرهای تجسمی مهم میدانند.
ریاست اطلاعات و فرهنگ در خبرنامهای در صفحه فیسبوک خود افزوده است که اخیراً نمایشگاه هنر خوشنویسی را نیز با همکاری هنرمندان در همین ریاست برگزار کرده است. غزنی از ولایتهای دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی در کشور بهشمار میرود و هنرمندان این ولایت تلاش دارند فعالیتهای هنری را با وجود چالشهای موجود زنده نگه دارند.
نظرات(۰ دیدگاه)