مرتس از مذاکره با طالبان برای اخراج مهاجران دفاع کرد

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 267168

فریدریش مرتس، صدر اعظم آلمان، اعلام کرده است که گفت‌وگو با اداره طالبان به‌منظور اخراج مهاجران افغانستانی به نفع آلمان است. او در نشست پارلمان این کشور تأکید کرده که برلین در پی عادی‌سازی رژیم طالبان نیست، بلکه این تماس‌ها را در چارچوب روابط دیپلماتیک انجام می‌دهد.

به گزارش دویچه‌وله در روز چهارشنبه، ۳ سرطان، مرتس در پارلمان آلمان گفته است روابط دیپلماتیک میان کشورها همواره وجود داشته و آلمان نیز در گذشته با افغانستان چنین روابطی داشته است. او افزوده که این تعاملات به معنای به‌رسمیت‌شناسی سیاسی اداره طالبان نیست.

با این حال، سیاست دولت آلمان برای استفاده از کانال‌های ارتباطی با اداره طالبان جهت اخراج مهاجران، با انتقاد شماری از نماینده‌گان بوندستاگ روبه‌رو شده است. منتقدان می‌گویند هرگونه تعامل رسمی می‌تواند به تقویت جایگاه گروهی بینجامد که به‌دلیل کارنامه حقوق بشری و محدودیت‌های گسترده بر شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان، زیر انتقادهای جهانی قرار دارد.

پیش از این نیز آلمان دو نماینده اداره طالبان را در سفارت و قنسولگری افغانستان در شهرهای برلین و بُن پذیرفته بود؛ اقدامی که بحث‌های سیاسی گسترده‌ای را در داخل این کشور برانگیخت.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *