ادعای BLA درباره کشته شدن ۱۳ نیروی پاکستانی

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 267528

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان (BLA) اعلام کرده است که در یک عملیات هماهنگ بر دو کمپ نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه «زیارت»، ۱۳ تن از نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند. این گروه می‌گوید پس از درگیری شدید، کنترل این مراکز نظامی را به‌دست گرفته است.

براساس خبرنامه‌ای که روز شنبه، ۲۸ جون، از سوی این گروه نشر شد، در مرحله نخست حمله نُه تن از نیروهای امنیتی در محل کشته شدند و شماری دیگر مجبور به عقب‌نشینی شدند. این گروه مدعی است که پس از تصرف کمپ‌ها، مقدار قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را نیز به‌دست آورده است.

در ادامه خبرنامه آمده است که نیروهای این گروه تأسیسات یادشده را پس از تخلیه تجهیزات، آتش زده‌اند. همچنان ادعا شده که بر کاروان‌های کمکی نیروهای امنیتی پاکستان نیز حمله صورت گرفته که در نتیجه آن چهار تن دیگر از نیروهای پاکستانی کشته شده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ارتش پاکستان پیش از این اعلام کرده بود در عملیات‌های جداگانه در ایالت‌های بلوچستان و خیبر پختونخوا، ۱۵ تن را که آنان «تروریست» خوانده، کشته است. مقام‌های رسمی پاکستان تا کنون به ادعاهای تازه ارتش آزادی‌بخش بلوچستان واکنش نشان نداده‌اند.

ایالت بلوچستان در جنوب‌غرب پاکستان سال‌هاست شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه‌های جدایی‌طلب است؛ تنش‌هایی که گاه با حملات مسلحانه و عملیات‌های نظامی متقابل همراه بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *