ARD: دولت آلمان به پناهجویان افغانستانی منتظر پذیرش در پاکستان جواب رد داده است

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 186436

شبکه خبری ای‌آردی گزارش داد که حکومت آلمان در پاسخ مثبت خود به شماری از پناهجویان افغانستانی که عمدتا در پاکستان اند، تجدیدنظر کرده است.

بعضی پناهجویان که ماه‌ها در پاکستان در انتظار انتقال به آلمان اند از سوی وزارت خارجه آلمان ایمیل رد دریافت کردند.

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، حکومت فدرال آلمان متعهد شده بود که ماهانه یک هزار افغانستانی در معرض خطر را به خاکش انتقال دهد.

وزارت خارجه آلمان، درخواست شماری از افغانستانی های در معرض خطر را پذیرفته بود، اما پس از حوادث اخیر در آلمان، این کشور با فرستادن ایمیل‌هایی به مهاجرین افغانستانی در پاکستان، از رد درخواست‌‌های‌‌شان خبر داده است.

به گزارش ای‌آردی که روز پنجشنبه نشر شد، فاطمه احمدی یکی از افرادی است که پس از گذشت یک‌سال انتظار، اکنون از سوی وزارت خارجه آلمان پاسخ رد دریافت کرده است.

حکومت آلمان فاطمه را به عنوان یک فرد در معرض خطر به رسمیت شناخته و به او وعده پذیرش و انتقال داده بود. اما، حالا در نامه حکومت بدون ذکر علت مشخص گفته شده که دلیلی برای پذیرش او وجود ندارد.

او حتی به عنوان یک تهدید امنیتی برای آلمان معرفی شده است، این در حالی است که چنین تهدیدی در زمان مصاحبه و ارایه وعده پذیرش او وجود نداشت.

وزارت داخله آلمان به این شبکه گفته که بر اساس اطلاعات دریافتی، ارزیابی آنها از یک پناهجو می‌تواند در هر مرحله‌ تغییر کند.

هانس هرمان دوبه، کارشناش آلمانی گفت که پس گرفتن پذیرش‌ها و نوع بررسی‌های امنیتی نشان‌دهنده این است که برای پذیرش افغانستانی های در معرض خطر دیگر اراده سیاسی در حکومت آلمان وجود ندارد.

طبق اعلام وزارت داخله آلمان، در حال حاضر ۳ هزار و ۲۲ نفر از افغانستانی های در معرض خطر در پاکستان منتظر پذیرش از آلمان هستند.

نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان، در پاسخ به این سؤال که آیا حکومت به وعده‌هایش به افغانستانی های در معرض خطر عمل کرده است، گفت که شمار کمتر از پناهجویان، آن طور که وعده داده شده بود، به این کشور انتقال یافته اند.

به گفته او، دلیل آن بررسی‌های بیشتر امنیتی است.

دوبه باور دارد که پذیرش مهاجران خطر جذابیت سیاسی خود را از دست داده است.

احساسات ضدمهاجران به دنبال حملات اخیر با چاقو، به ویژه از سوی یک مهاجر افغانستانی در آلمان افزایش یافته است. حوادث مشابه این باعث شده که احزاب ضد مهاجر در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی محبوبیت سیاسی پیدا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟