درخواست برگزاری سمینارهای توریزم افغانستان در ایران

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 267423

وزارت اطلاعات و فرهنگ اداره طالبان اعلام کرده است که معین گردشگری، مالی و اداری این وزارت، در دیدار با سفیر ایران در کابل خواهان برگزاری سمینارهای آموزشی و علمی برای استادان انستیتیوت توریزم و هوتل‌داری در ایران شده است. به گفته این وزارت، هدف از این درخواست ارتقای ظرفیت علمی استادان و بهره‌گیری از تجارب آموزشی ایران در بخش توریزم عنوان شده است.

بر اساس خبرنامه منتشرشده روز شنبه، این دیدار میان مولوی قدرت‌الله جمال و علی‌رضا بیکدلی، سفیر ایران، با حضور آتشۀ فرهنگی آن کشور در کابل برگزار شد. در این نشست، دو طرف روی گسترش همکاری‌های سیاحتی، تسهیل رفت‌وآمد سیاحان، فراهم‌سازی سهولت‌ها برای سفرهای زیارتی، درمانی و تحصیلی و توسعه برنامه‌های مشترک فرهنگی گفت‌وگو کردند.

مولوی جمال با اشاره به آنچه روابط دوستانه میان دو کشور خواند، بر ایجاد تسهیلات در بخش‌های سیاحت، درمان، تعلیم و ترانسپورت زائران کربلا تأکید کرد. او همچنین از آمادگی برای تدوین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری‌های مشترک خبر داد و گفت این سند پس از نهایی‌شدن به امضای دو طرف خواهد رسید.

در همین حال، سفیر ایران نیز با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور، از آمادگی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه سخن گفت. او اطمینان داد که با هماهنگی نهادهای مربوط، زمینه برگزاری سمینارهای آموزشی ویژه استادان انستیتیوت توریزم و هوتل‌داری در افغانستان و ایران فراهم خواهد شد.

طبق خبرنامه، دو طرف در پایان بر تداوم هماهنگی‌ها و تقویت همکاری‌های فرهنگی و سیاحتی تأکید کردند؛ بخشی که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از محورهای تعاملات میان کابل و تهران مطرح بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *