امریکا: نیروهای کوریای شمالی به روسیه اعزام شده‌اند

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 199562

لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا، مدعی اعزام نیروهای کوریای شمالی به روسیه شد.

لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا، ادعا کرد که شواهدی درباره حضور سربازان کوریای شمالی در روسیه وجود دارد و «باید دید آن‌ها در آنجا چه می‌کنند.»

به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، وزیر دفاع امریکا در رم به خبرنگاران گفت که اگر قصد کوریای شمالی شرکت در جنگ اوکراین به حمایت از روسیه باشد، این یک «مساله جدی» است.

پیشتر، وزیر دفاع امریکا گفته بود که نمی‌تواند گزارش‌ها مبنی بر اعزام نیروهای کوریای شمالی برای حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین را تایید کند.

اخیرا رییس‌ جمهور اوکراین هشدار داد که روسیه با استفاده از سربازان کوریای شمالی و پهپادهای ایرانی نخستین قدم را به سمت جنگ جهانی سوم برداشته است.

ولودیمیر زلنسکی گفت: «ما می‌دانیم که ۱۰ هزار سرباز کوریایی در حال آماده شدن برای جنگ با اوکراین هستند».

رییس‌ جمهور اوکراین، روز یکشنبه، هفته جاری در سخنرانی خود گفت که ایران مجوز استفاده از پهپادها و موشک‌های خود را به روسیه داده است. او اضافه کرد که تاکنون خبری درباره نیروهای ایرانی در روسیه در دست نیست، اما بر اساس اطلاعات موجود، حدود ۱۰ هزار سرباز کوریای شمالی در روسیه در حال آماده شدن برای جنگ با اوکراین هستند.

سازمان اطلاعاتی کوریای جنوبی نیز روز جمعه، ۲۷ میزان، اعلام کرد که کوریای شمالی هزار و ۵۰۰ نیروی ویژه به پایگاه‌های نظامی در شرق دور روسیه فرستاده است.

سرویس اطلاعاتی کوریای جنوبی گفت که احتمالاً این نیروها برای نبرد با اوکراین مستقر خواهند شد.

تاکنون مقامات روسیه و کوریای شمالی درباره اعزام نیروهای کوریایی به جنگ اوکراین ابراز نظر نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟