ابراز نگرانی خبرنگاران افغانستانی از وضعیت آزادی بیان در دیدار با ریچارد بنت

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 199510

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، با خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای افغانستان مقیم کانادا دیدار و گفتگو کرد. خبرنگاران افغانستانی در این دیدار از وضعیت آزادی بیان در افغانستان زیر سلطه طالبان ابراز نگرانی کردند.

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، روز سه‌شنبه، اول عقرب با خبرنگاران و مسئولان رسانه‌های افغانستان مقیم کانادا دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار با حضور دیوید سپرول؛ نماینده ویژه کانادا برای افغانستان و نورجهان موانی؛ نماینده پیشین بنیاد آقا‌خان در کشور، در «خانه آزادی بیان»، واقع در شهر تورنتو صورت گرفته است.

در این نشست روی چالش‌های روزافزون خبرنگاران و رسانه‌های زیر حاکمیت طالبان گفتگو شده است.

خبرنگاران در این نشست پیشنهادها و نگرانی‌های خود را  در مورد وضعیت ناگوار آزادی بیان در افغانستان زیر سلطه طالبان با گزارشگر ویژه سازمان ملل در میان گذاشته‌اند.

همچنین در پایان این نشست، خانه آزادی بیان به پاس خدمات خستگی‌ناپذیر ریچارد بنت طی سه سال گذشته در حمایت از خبرنگاران افغانستانی، حقوق بشر و آزادی بیان در افغانستان از او تقدیر کرد.

طالبان طی بیش از سه سال گذشته رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستانی را به‌شدت سرکوب کرده‌اند.

این گروه طی این مدت شمار زیادی از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای را به بهانه‌های مختلف بازداشت، لت‌وکوب و زندانی کرده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، چند روز پیش طالبان مهدی انصاری؛ خبرنگار افغان‌نیوز را در کابل بازداشت کرده بودند. هنوز از سرنوشت انصاری اطلاعی در دست نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟