طالبان نشستی را برای هماهنگی در راستای «محو پولیو» برگزار کردند

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیسلامت
  • شناسه مطلب: 198210

وزارت صحت عامه‌ طالبان اعلام کرد که نشست هماهنگی سالانه برای «محو پولیو» را با حضور نمایندگان سازمان صحی جهان و رییسان صحت عامه ولایات برگزار کرده است. این در حالی است که پیشتر مسوولان کارزار واکسین سراسری پولیو گفته بودند که طالبان این کارزار را تعلیق کرده‌اند.

وزارت صحت عامه طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که این نشست امروز دوشنبه، ۲۳ میزان در کابل برگزار شده و برای دو روز دیگر نیز ادامه دارد. این وزارت هدف از برگزاری نشست را ارزیابی پیش‌رفت‌های برنامه محو پولیو، شناسایی چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌های مؤثر خوانده‌است.

این نشست در حالی برگزار شده است که طالبان کارزار تطبیق واکسین پولیو را از اواسط ماه سنبله به این‌طرف تعلیق کرده‌اند‌. مقام‌های طالبان رسما تعلیق این کارزار را تأیید نکرده‌اند، اما منابع از میان واکسیناتوران علت آن را نبود محرم مرد در کنار واکسیناتوران زن گفته‌اند.

برخی منابع از سازمان صحی جهان در افغانستان نیز گفته‌اند که طالبان نگران اند که با تطبیق سراسری و خانه‌به‌خانه واکسین پولیو محل زندگی سران این گروه افشا شود و به دست سازمان‌های استخباراتی برسد.

این کارزار در حالی تعلیق شده است که در سال جاری دست‌کم ۱۲ مورد مثبت بیماری فلج کودکان در قندهار و دو مورد دیگر در کنر و نورستان شناسایی شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟