یک خبرنگار محلی در غزنی به یک ماه حبس محکوم شد

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 198163

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده که دادگاه طالبان در غزنی، حکمت آرین؛ مدیرمسئول «رادیو خوشحال» را به یک ماه حبس محکوم کرده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز دوشنبه، ۲۳ میزان اعلام کرد که دادگاه طالبان در غزنی حکمت آرین؛ مدیرمسئول «رادیو خوشحال» را به یک ماه حبس محکوم کرده است.

این نهاد حامی خبرنگاران همچنین گفته است که استخبارات طالبان با این حکم مخالفت کرده و خواستار افزایش مدت حبس این خبرنگار است.

مرکز خبرنگاران افغانستان از ادامه بازداشت این خبرنگار و مداخله استخبارات طالبان به حکم دادگاه این گروه، ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط حکمت آرین شد.

این مرکز به نقل از منابع نوشت این خبرنگار روز یکشنبه به اتهام نشر گزارشی درباره عملیات جنگی طالبان، به حبس محکوم شده است.

مسئول رادیوی خصوصی «خوشحال» در هشتم میزان در دفتر کارش در شهر غزنی از سوی استخبارات طالبان بازداشت شد.

سلیمان راحل، یکی از کارمندان این رادیو گفته که حکمت آرین، قبل از بازگشت دوباره طالبان به قدرت، کتابی را که در مورد جنگ افغانستان و طرف‌های دخیل در آن، توسط یک نویسنده افغان نوشته شده بود، با صدای خود نشر کرده بود.

مدیرمسئول رادیو خوشحال متهم شده است که در این نوار صوتی به طالبان توهین کرده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان صدور حکم حبس برای این خبرنگار را «غیرشفاف» و «ناعادلانه» می‌داند و نسبت به مداخله استخبارات طالبان در این پرونده، هشدار می‌دهد.

این مرکز از دادگاه طالبان در غزنی خواسته است در حکم خود و رفع اتهام این خبرنگار، تجدید نظر کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟