لت‌وکوب و شکنجه مهاجران افغانستانی توسط پولیس ترکیه

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 198060

پولیتیکو، اشپیگل و چند رسانه دیگر از لت‌وکوب و بدرفتاری پولیس ترکیه با مهاجران افغانستانی خبر داده و اعلام کرده‌اند که پناهجویان افغانستانی و سوری در مراکز اخراج ترکیه مورد ضرب‌وشتم و سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

یافته‌های پولیتیکو، اشپیگل و چند رسانه دیگر نشان می‌دهند که پناهجویان افغانستانی و سوریه در مراکز اخراج ترکیه مورد ضرب‌وشتم و سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

بربنیاد یافته‌های این رسانه‌ها، این مراکز با کمک مالی اتحادیه اروپا ساخته شده، اما مقام‌های اروپایی وضعیت این مراکز را نادیده گرفته‌اند.

یافته‌های رسانه‌های مذکور نشان می‌دهد که ترکیه با استفاده از امکانات و تجهیزات کمک شده از سوی اتحادیه اروپا، صدها هزار پناهجوی افغانستانی و سوری را اخراج کرده است.

به گزارش این رسانه‌ها، حداقل ۲۱۳ میلیون از بودجه اتحادیه اروپا برای ساخت و بازسازی ۳۰ مرکز اخراج پناهجویان در ترکیه مصرف شده‌است. پناهجویان اخراجی در این مراکز با ازدحام بیش از حد، شرایط غیرصحی، سوءاستفاده و شکنجه مواجه‌اند.

پناهجویان افغان و سوریه اغلب با خشونت و زور مجبور به امضای اسنادی برای بازگشت «داوطلبانه» می‌شوند.

این پناهجویان از ضرب‌وشتم و نگهداری تا ۱۲ ساعت در اتاق‌های سرد در مراکز اخراج خبر داده‌اند. آنها گفتند که ماموران ترکیه حقوق ابتدایی‌شان را نادیده گرفته‌اند.

تحقیقات این رسانه‌ها نشان می‌دهد که این پناهجویان به سختی راهی برای تماس با وکیل یا اعضای خانواده خود پیدا می‌کنند.

با وجود شواهد گسترده از نقض حقوق پناهجویان در مراکز اخراج ترکیه، مقامات ارشد اتحادیه اروپا بارها این موضوع را نادیده گرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟