تغییر موازنه با مشت آهنین مقاومت

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 198034

پنتاگون تایید کرد که سامانه دفاع موشکی تاد را به اسراییل خواهد فرستاد‌ و حدود یکصد نیروی متخصص نظامی آمریکایی برای فعال سازی این سامانه هم به اسراییل خواهند رفت.

هم‌زمان با اعلام این خبر، حزب الله در یک حمله پهپادی به یک پادگان نظامی در حیفا، دهها نفر از نظامیان اسراییلی را هدف قرار داد.

اسراییل در ده روز گذشته که حمله زمینی به لبنان را آغاز کرده نتوانسته پیشروی قابل توجهی داشته باشد و با متوقف شدن در روستاهای مرزی، تلفات قابل توجه انسانی و لوجستیکی را متحمل گردیده است.

همچنین حملات هوایی به ضاحیه بیروت، پس از آنکه حزب‌الله نشان داد توان حمله به حیفا و تل‌آویو را دارد، کاهش قابل ملاحظه ای یافته و گویا استراتژی حیفا در برابر ضاحیه، برای حزب الله با موفقیت همراه بوده است

به نظر می‌رسد که حملات موشکی ایران به اسراییل، موفق شده است آسیب های جدی به سامانه های فوق پیشرفته دفاعی اسرائیل وارد کند.
این مطلب را می‌توان از افزایش قابل توجه حجم اصابت پرتابه های حزب الله و حماس به اسراییل و ناکام ماندن مکرر سامانه های سه گانه دفاع هوایی اسراییل در شناسایی حملات، فهم نمود.
در آخرین حمله حزب‌الله به پادگان نظامی در حیفا، حتی آژیر های خطر سامانه ها هم به صدا در نیامد و همه اینها گواه این است که ایران و حزب‌الله و حماس، راه عبور از سامانه‌های دفاعی اسراییل را به خوبی یافته اند.

اکنون آمریکا و اسراییل به دنبال ترمیم آسیب هایی هستند که ایران به اسراییل وارد کرده و انتقال سامانه دفاعی تاد (که حتی نیروهای اسراییلی هم توان کار با آن را ندارند) در همین راستا انجام میشود.

این اقدام آمریکا، نشان دهنده این است که آمریکا، علاقه ای به کاهش تنش در منطقه ندارد و آماده است تا هر اقدامی را به منظور تشویق اسراییل برای ادامه جنگ، در دستور کار قرار دهد.
آمریکا، خواهان پاسخ اسراییل به حملات موشکی ایران است و سامانه تاد را هم برای مقابله با حملات بعدی ایران در اسراییل مستقر می‌کند. وگرنه آمریکا می‌توانست اکنون در جهت ایجاد آرامش در منطقه گام بردارد و این سامانه را چند ماه بعد از استقرار آرامش در منطقه، در اختیار اسراییل بگذارد.

اما سوال اصلی این است که اگر سامانه تاد هم نتواند مانع برخورد موشک های هایپرسونیک ایران به اهداف مختلف در سرزمین های اشغالی شود، آنگاه آمریکا با چه ابزاری، از اسراییل دفاع خواهد کرد؟آن هم در حالیکه حزب الله در بازسازی سازمان رزم خود پس از شهادت سید مقاومت و فرماندهان نظامی، کاملاً موفق عمل کرده و هیچ خللی در عملیات های نظامی و تجهیزات جنگی آنها وجود ندارد و همچنان توان وارد آوردن ضربه های مهیب‌تر به رژیم اسراییل را دارد؟

سید احمد موسوی مبلغ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟