پوتین و پزشکیان در دیداری اوضاع خاور میانه را بررسی می‌کنند

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 197154

مقام‌های روسیه اعلام کردند که ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه در حاشیه یک نشست بین‌المللی در ترکمنستان با مسعود پزشکیان؛ رییس جمهور ایران نیز دیدار خواهد کرد. بر بنیاد اعلام روسیه، در این دیدار اوضاع خاور میانه و مسایه دوجانبه دو کشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

یوری اوشاکوف؛ معاون رییس جمهور روسیه در امور سیاست خارجی امروز دوشنبه، ۱۶ میزان در یک نشست خبری گفت که آقای پوتین روز جمعه آینده در حاشیه یک نشست بین‌المللی با موضوع صلح و توسعه در ترکمنستان شرکت می‌کند و در حاشیه آن با مسعود پزشکیان نیز دیدار خواهد کرد.

او افزود که این دیدار هم از نظر بحث در مورد مسایل دوجانبه و هم برای گفتگو در مورد اوضاع «به شدت وخیم خاورمیانه» از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجمع بین‌المللی با محوریت تمدن‌ها، اساس صلح و توسعه روز جمعه در ترکمنستان برگزار می‌شود و در آن رؤسای جمهور روسیه، ایران،‌ قزاقستان، قرغیزستان،‌ مغولستان،‌ تاجیکستان، ازبکستان و برخی دیگر از کشورها شرکت خواهند کرد.

معاون رییس جمهور روسیه گفت این رویداد می‌تواند به بستری سیاسی، ایدئولوژیک و اخلاقی برای ایجاد یک گفتگوی گسترده و محترمانه بین‌المللی، بستری برای ارائه مواضع سازنده و طرح دیدگاه‌ها در مورد سرنوشت جهان، وضعیت کنونی روابط سیاسی، فرهنگی،‌اقتصادی، بشردوستانه و روند آن‌ها در آینده تبدیل شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که لبنان، فلسطین، ایران و دیگر کشورهای خاور میانه عملاً درگیر مقابله با اقدامات و حملات گسترده اسرائیل اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟