مقام طالبان: از «فیلم‌های افغانستانی و اسلامی» حمایت می‌کنیم

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیفرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 197007

با آن که رهبر طالبان در قانون امر به معروف و نهی از منکر این گروه، نشر و تهیه هرگونه تصاویر زنده جان را ممنوع کرده و در برخی ولایات رسانه‌ها نیز از نشر تصاویر زنده‌جان منع شده‌اند، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه می‌گوید که این وزارت از فیلم‌های مستند و تولیدات صوتی و تصویری در افغانستان حمایت می‌کند. او همزمان گفته که این تولیدات باید با «منافع ملی افغانستان، ارزش‌های فرهنگی و اصول شریعت اسلامی» در تضاد نباشد.

عتیق‌الله عزیزی معاون فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز یکشنبه، ۱۵ میزان در اختتامیه جشنواره فلم‌های کوتاه و مستند در دانشگاه کابل گفت که رژیم این گروه همچنین از تولید کنندگان چنین فیلم‌ها تقدیر می‌کند.

این اظهارات آقای عزیزی در حالی بیان می‌شود که پیش از این، مقام‌های امر به معروف طالبان به اداره‌های محلی در چندین ولایت دستور داده بودند که از نشر تصاویر نشست‌های رسمی خودداری کنند.

به تازگی، ریاست امر به معروف طالبان در ولایت تخار تصویربرداری از نشست‌های مسوولان و کارکنان محلی و همچنین انجام مصاحبه‌های تصویری با آن‌ها را ممنوع کرده است.

پیشتر نیز تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان در ولایت قندهار به دلیل این محدودیت‌ها بسته شد و کارمندان آن اخراج شدند.

با این حال برخی ادارات طالبان از این قانون پیروی نمی‌کنند و به تازگی حتا وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه که «تطبیق‌کننده» قانون مذکور است، تصایری از مقامات این وزارت را منتشر کرده‌است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قانون جدید طالبان با مخالفت‌هایی در داخل این روبرو شده و چند والی و دیگر مقام‌های طالبان با اجرای این قانون مخالفت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟