طالبان از «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی خبر دادند

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 196966

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفته که این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از تصویب قانون شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفته که این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود، او افزوده که زمینه‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی افغانستان فراهم می‌کند.

او در نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل با اشاره به «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی، گفت: «این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.»

آقای عزیزی افزود که این قانون به ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری در افغانستان کمک خواهد کرد و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

عزیزی همچنین بر اهمیت امنیت در کشور تأکید کرد و گفت که با تأمین امنیت، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بهبود یافته است.

وزیر تجارت طالبان به منابع طبیعی غنی افغانستان اشاره کرد و گفت که این منابع می‌توانند به رشد و توسعه اقتصاد افغانستان کمک کنند.

او همچنین بر تلاش‌های کابل برای بهبود روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرد و گفت: «ما می‌کوشیم روابط خود را با کشورهای جهان بهبود بخشیم و این روابط به تحکیم اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.»

عزیزی در پایان از حضور یک هیات ایرانی برای حل مشکلات حمل و نقل و ترانزیتی تشکر کرد و از تکمیل خط ریلی از مسیر چابهار به عنوان یک گام مهم در تقویت روابط تجاری نام برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟