جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی در ایران؛ برای مهاجران اقامت موقت پیش‌بینی شده است

  • انتشار: ۱۴ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 196865

سخنگوی کمیسیون امور داخلی ایران و شوراهای مجلس شورای اسلامی ایران گفته است که در طرح ساماندهی اتباع خارجی برای مهاجران سه نوع اقامت موقت شامل یک ساله، ۳ ساله و احتمالاً ۷ ساله پیش‌بینی شده است.

ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا گفته است که در کمیسیون امور داخلی مجلس ایران در دست بررسی است و تاکنون بیش از ۲۰ بند آن به تصویب رسیده است.

این نماینده مجلس ایران با اشاره به برخی جزئیات طرح مذکور گفته است: «بر اساس این طرح ما به مهاجرینی که وارد کشور می‌شوند، پس از اسکن عنبیه چشم، یک کارت می‌دهیم که همه خدمات مورد نیاز او با این کارت ارائه می‌شود. این کارت به هیچ وجه قابل جعل نیست و فرد مهاجر باید آن را تا زمان خروج از کشور به همراه داشته باشد.

او افزوده است: «همچنین بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون، ما مقوله‌ اقامت را بصورت کلی به صورت موقت دیده‌ایم چراکه به دنبال آن نیستیم که اتباعی که در کشور حضور دارند، رسوب کنند و ماندگاری‌شان بالا برود بر اساس طرح مذکور دیگر چیزی به عنوان اقامت دائم اتباع در ایران نداریم بلکه برای اتباع سه نوع اقامت موقت شامل یک ساله، سه ساله و احتمالاً ۷ ساله پیش‌بینی شده است و این اتباع برای ماندن در کشور و فعالیت به‌عنوان نیروی کار نیاز دارند تا کارفرما آن‌ها را ضمانت کند».

به گفته این مقام ایرانی، از دیگر مباحث ذکر شده در طرح سامان‌دهی اتباع تقسیم آنها یه سه گروه نیروهای کار، افراد سرمایه‌گذار یا محصلین است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟